Monday, August 11, 2008

Tasbih Concept Design

Tasbih Sunshine Motive

Tasbih Honey Comb Motive
Tasbih Arrows Motive

Tasbih Pandanos Weaving Motive

... sory guy's lately aku agak kurang berkesempatan nak update blog nie.. adehh bz skit... coz aku sibuk ngan projek festival congkak tu la.... ari khamis nie pn aku kne ge kuantan nak tgk aku nyer congkak yg aku tmpah tu... apa progress apa sume then aku nak ge jumpa lagi sorang pengukir kayu coz.. nak discuss ngan dia pasal satu tmpahan congkak yang special... leh aku kata kan sbgai "artpiece" yg mana congkak nie mmg satu je aku wat n special utk festival tu nanti... tak sbar nyer aku nk tgk congkak tu siap nanti... heheh then yang kat pulau carey ngan sarawak nyer tmpahan aku tk follow up lagi adehh... pening nyer huhu... mana nak dsgn.. mana nk update progress... marble ball tak masuk tmpahan lagi adehhh .. mnyak fening wooo heheh.. tp tkpe wat dsgn nyer pasal... gua tk kisah je.. yg pnting gua hepy n puas ati ahhaha.. alamak trmelalut pasal bnde lain plak huhu.. actually aku nk cite pasal concept design utk tasbih tetibe trmelalut cite pasal congkak lak hehehe.. ok yg kat atas nie beberapa design tasbih (sorry aku tk leh reveal all design ok cuma 2 3 shj huhhu...) yang mana aku try masuk kan unsur kontemporary n modern... apa yg aku nak cuba terapkan ialah... tasbih adalah untuk kegunaan berzikir kan.. tapi kbnyakan yg aku tgk.. sume nyer nmpak dull n biasa je tkde style langsung... so persepsi org ramai trhadap tasbih hanya sbgai kegunaan untuk keagamaan je.. btol tk?? so skrg aku try masuk kan beberapa elemen seni terhadap tasbih ne.... so bagi dia nmpak ceria skit.... dan ada design.... walaupun untuk kegunaan berzikir... tk salah kan kalau kite jadikannyer cantik skit heheheh (a_a)
*** Comment Please... (n_n) ***

No comments:

Load Counter